دوره آموزشی املای برتر

با دوره آموزشی املای برتر ، دیگر نگران غلط‌های املایی فرزندانتان نباشید!

دوره آموزشی املای برتر

پسرم روز تولدش وقتی از مدرسه به خونه برگشت، خیلی ناراحت بود. منم که می‌خواستم پسرم را غافلگیر کنم، بهش نگفته بودم که شب قراره تولدش را با دوستانش جشن بگیرم. تا 2 ساعتی تو اتاقش بود، بالاخره در اتاقش را باز کرد و نمره املا آن روز را نشانم داد. خیلی تعجب کردم، شب قبل خیلی باهم تمرین کرده بودیم. از کلمات سخت چند بار نوشته بود، حسابی تمرین کرده بود، اما باز همان غلط‌های املایی قبلش را تکرار کرده بود. معلمش تو دفتر نوشته بود، نیاز به تلاش بیشتر و پسرم جلو دوستانش خجالت کشیده بود. وقتی فهمید شب قراره چند نفر از دوستانش برای تولد بیایند، دوست نداشت براش جشن تولد بگیرم. نمی‌خواست تو مهمانی دوستانش را ببینه و بیشتر خجالت بکشد. آن شب خیلی تو اینترنت جستجو کردم که ببینم آیا غلط املایی بچه‌ها که تکرار میشه، شایع هست یا نه، که فهمیدم بله! مشکل نوشتاری در بچه‌ها رایج است و نمی‌شود تنها با تکرار و تمرین، مشکلات نوشتاری آن‌ها را حل کرد و این مشکل نیاز به یک راه‌حل اصولی دارد.

دانش آموزان زیادی در درس املا دچار مشکل هستند و نسبت به تعداد غلط‌های املایی‌شان، نمرات کمتری دریافت می‌کنند. معمولاً معلمان و والدین برای تقویت املا آنان به راهکارهای رایج متوسل می‌شوند.

  • پند و اندرز می‌دهند.
  • می‌گویند بیشتر دقت کن.
  • از روی غلط املایی 10-20 بار بنویس تا یاد بگیری.
  • هر شب باید املا بنویسی.
  • برخی از والدین معلم را مقصر می‌دانند و یا هرکدام از والدین، والد یا عضو دیگر را مقصر می‌دانند.

راهکارهای قدیمی بیشتر دانش آموزان را خسته می‌کنند. پدر و مادر را کلافه می‌کند و کودک نسبت به درس و مدرسه، بیشتر بی‌علاقه می‌شود.

آیا استفاده از راهکارهای معمول و رایج ، نتیجه‌بخش هم بوده است؟

همان‌طور که می‌دانید زمانه عوض‌شده، دیگر دهه 60 نیست که بچه‌ها را وادار کنیم هر شب املا بنویسند، هر شب جریمه بنویسند و به‌طور مرتب بگوییم بیشتر دقت کن و یا اسباب‌بازی محبوبش را بگیریم تا دیگر غلط املایی نداشته باشد!

نباید با شیوه‌های قدیمی و منسوخ‌شده، علاج درد کرد. راهکارهای قدیمی بیشتر دانش آموزان را خسته می‌کنند. پدر و مادر را کلافه می‌کند و کودک نسبت به درس و مدرسه، بیشتر بی‌علاقه می‌شود.

واقعیت این است که انواع اشتباهاتی که کودک در زمان نوشتن مرتکب می‌شود از یک نوع و یک جنس نیستند تا بتوان با کمک یک روش، همه آن اشتباهات را از بین برد و به پیشرفت وی اطمینان یافت. به‌طورکلی اشکالات املایی دانش آموزان یا به خاطر محیط است، یا خود کودک مشکلی دارد و یا به معلّم و شیوه آموزش او برمی‌گردد.

Childrens-learning-disability-11

چرا باید کودکان املا بنویسند؟

املانویسی به‌عنوان یکی از مهارت‌های تحصیلی است و از محصولات اصلی رشد زبان در کودکان است. رشد املانویسی مستلزم رشد مهارت‌های حسی مانند دیداری و شنیداری، مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف، مهارت‌های شناختی مانند توجه، حافظه و پردازش سریع و صحیح است که به‌مرورزمان شکل می‌گیرد تا اینکه کودکان از کلاس اول شروع به نوشتن کنند. در مسیر رشد مهارت املانویسی، غلط املایی داشتن جزئی طبیعی از رشد کودک است و تقریباً هرکسی که مسیر دانش‌آموزی را طی کرده باشد کم‌وبیش غلط‌های املایی را تجربه کرده است.

چرا نوشتن برای کودکان سخت است؟

نوشتن به دلیل اینکه یک فعالیت تصویرسازی و ذهنی برای کودکان است، لذا یک کار دشوار و سخت به‌حساب می‌آید. کودک برای نوشتن باید مهارت‌ها و توانایی‌های زیر را کسب کند.

  • توانایی نگهداری موضوع به‌صورت کلمه.
  • ترسیم گرافیکی شکل حروف و کلمات.
  • به‌کارگیری صحیح ابزار نوشتن.
  • داشتن حافظه دیداری و کارآمد.

همان‌قدر که مهم است تا افراد بتوانند با زبان شفاهی با دیگران ارتباط برقرار کنند، به همان اندازه نیز مهم است که بتوانند با نوشتن نیز ارتباط برقرار کنند

فیلم آموزشی املای برتر تولیدشده که به شیوه اصولی و صحیح تمام مشکلات نوشتاری فرزندان شما حل شود.

در دوره آموزشی املای برتر، زهرا کاظمی، مدرس و درمانگر اختلالات یادگیری کودکان، علت تک‌تک مشکلات املا و مشکلات نوشتاری بچه‌ها را توضیح می‌دهد. اینکه چرا برخی از بچه‌ها از نوشتن بیزار هستند؟ چرا زود خسته می‌شوند؟ چرا غلط‌های املایی آن‌ها تکراری است و… سپس به ارائه راهکارهای اصولی برای حل این مشکلات می‌پردازد. درواقع هم علت مشکل و هم راه‌حل مشکل در این دوره آموزشی وجود دارد.

املای برتر

هر مشکل نوشتاری راه‌حل خودش را دارد

هر مشکل نوشتاری بچه‌ها که فکرش را می‌کنید، نقطه جا انداختن، تشدید نگذاشتن، کند نویسی، خستگی و بیزاری از نوشتن و تمام غلط‌های املایی دیگر، راهکار مخصوص خودش را دارد.

با دیدن یک فیلم آموزشی 8 ساعته، خودتان و فرزندانتان را از دست غلط‌های املایی خلاص کنید.

به همراه این فیلم آموزشی کاربرگ هایی در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما والد گرامی با روزی فقط 30 تا 45 دقیقه وقت گذاشتن، تمام مشکلات املایی فرزندانتان را برطرف خواهید کرد.

به یاد داشته باشید اکثر کودکان دارای مشکلات نوشتاری، به‌اندازهٔ سایرین باهوش هستند، فقط لازم است آموزش آن‌ها به نحوی باشد که با شیوهٔ یادگیری مختصِ آن‌ها سازگاری داشته باشد. به‌عنوان والدین چنین کودکانی لازم است دربارهٔ این اختلالات به‌طورکلی و دربارهٔ مشکل فرزندتان به‌طور خاص آموزش ببینید تا بتوانید در مسیر موفقیت تحصیلی، او را یاری کنید.

با مدرس دوره آموزشی املای برتر آشنا شوید

زهرا کاظمی معلم رسمی آموزش و پرورش و درمانگر اختلالات یادگیری

ایشان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بوده و با گذراندن دوره ها و کلاس های مختلف در زمینه ی مشکلات درسی و روانشناسی توانسته است تا کنون به خیلی از دانش آموزانی که در زمینه خواندن ، نوشتن و ریاضی مشکل داشتند بصورت حضوری و غیر حضور کمک کنند.

اولین درمانگر آنلاین اختلالات یادگیری در کشور هستند که از رزومه کاری ایشان می توان نمونه های بسیار موفق در زمینه درمان آنلاین را مشاهده کرد.

دوره املای برتر

غلط‌های املایی مهم هستند چون:

به‌مرورزمان که دانش‌آموز متوجه تفاوت سطح عملکرد خود با سایر همکلاسی‌ها می‌شود دچار دلسردی و یاس می‌شود و با ناتوان پنداشتن خود به «من نمی‌توانم» می‌رسد؛ درنتیجه با از دست دادن انگیزه، تلاشی برای بهبود عملکرد خود نخواهد کرد و همین مسئله کودک را در چرخه شکست نگه خواهد داشت.

بهترین زمان برای درمان اختلال املانویسی کودکان چه زمانی است؟

اصولاً قبل از 9 سالگی بهترین زمان است. هر چه سن کودک کمتر باشد و در پایه تحصیلی پایین‌تری مشغول باشد، درمان با روند بهتری پیش می‌رود؛ چراکه انعطاف‌پذیری مغز بیشتر است و قابلیت تغییرپذیری آن بالاست، هنوز کودک دچار دلسردی و یاس نشده است و تلاش می‌کند و فاصله عملکرد کودک با پایه درسی، غیرقابل‌جبران نیست. از کودکی تا کهن‌سالی نیاز داریم که درست و بدون غلط بنویسیم

شک نکنید، معطل نکنید. اگر احتمال می‌دهید مشکلات یادگیری فرزندتان نیاز به رسیدگی خاص دارد لطفاً برای دریافت کمک تعلل نکنید. در مواجهه با اختلال یادگیری هرچه سریع‌تر اقدام کنید شانس اینکه فرزندتان بتواند به حداکثر پتانسیل‌هایش دست پیدا کند را بالاتر برده‌اید. اگر تعداد غلط‌های املایی فرزندانتان زیاد است و یک‌رویه عادی و تکراری شده است، فرصت را از دست ندهید. این دوره آموزشی همان درمانی است که انتظارش را دارید.